Μια πρόταση προς όσους συνεχίζουν να κατηγορούν το Λιμενικό Σώμα για το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Διαψεύδονται από τα στοιχεία oι καταγγελίες που έσπευσαν να διατυπώσουν ελληνικά κόμματα και διεθνείς φορείς κατά του Λιμενικού Σώματος σχετικό με το ναυάγιο αλιευτικού την 20.1.2014 στο Φαρμακονήσι, που κόστισε τη ζωή σε 12 από τους 28 μετανάστες που επέβαιναν σε αυτή.

Υπενθυμίζουμε ότι το ναυάγιο συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες υπό συνθήκες σφοδρής θαλασσοταραχής και ενώ το σκάφος του Λιμενικού ρυμουλκούσε τη βάρκα των μεταναστών, που είχε εντοπιστεί νωρίτερα. Εκτός από τις καταγγελίες περί ρυμούλκησης της βάρκας προς την Τουρκία (για επαναπροώθηση), κάποιοι από τους μετανάστες κατά την αποβίβασή τους στον Πειραιά μίλησαν για βίαιη απώθησή τους από τους άνδρες του ΛΣ, με όπλα και κλωτσιές, καταγγελίες που προβλήθηκαν εκτενώς από τον ΣΥΡΙΖΑ, που είχε οργανώσει την υποδοχή τους.

Όμως οι καταγγελίες διαψεύδονται από τις δημοσιευθείσες μαρτυρίες των επιζώντων, που κατέθεσαν ότι μετά την ανατροπή της βάρκας τους το λιμενικό τούς περισυνέλεξε άμεσα από την επιφάνεια της θάλασσας και το πλήρωμα του σκάφους τούς βοήθησε να μην πνιγούν. Άλλωστε οι καταγγελίες διαψεύδονται και από τη λογική: αν οι άνδρες του ΛΣ πραγματικά τους έσπρωχναν και τους κλωτσούσαν, θα ήταν αδύνατο για τους δεκαέξι διασωθέντες να ανέβουν στο σκάφος του λιμενικού υπό συνθήκες θαλασσοταραχής (νοτιά 5 BF και κύματα 2 μέτρων)...

Το σημαντικότερο στοιχείο όμως είναι ο χάρτης που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Λιμενικό Σώμα και απεικονίζει το στίγμα της βύθισης της βάρκας των λαθρομεταναστών δυτικότερα του στίγματος της περισυλλογής τους. Δηλαδή, αποδεικνύεται ότι το σκάφος του ΛΣ ρυμουλκούσε τη βάρκα προς το Φαρμακονήσι και όχι προς την Τουρκία για "επαναπροώθηση":



Αυτά βέβαια είναι "ψιλά γράμματα" για τον ΣΥΡΙΖΑ και το κομματικό του έντυπο, που έσπευσαν να σπιλώσουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, παρ' ότι και στο Φαρμακονήσι και σε άλλη επιχείρηση στη Σάμο τις ίδιες μέρες, και σε εκατοντάδες άλλες περιπτώσεις κατάφεραν να διασώσουν ανθρώπινες ζωές υπό δυσχερέστατες καιρικές συνθήκες.

Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ εμμένει στην εκδοχή του για το ναυάγιο και οργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στο Σύνταγμα...

Εμείς έχουμε μια πρόταση για τους οργανωτές της συγκέντρωσης: Ας πάνε να βρουν τον κυβερνήτη του σκάφους του Λιμενικού στο Φαρμακονήσι, τον άνθρωπο που επέζησε του ναυαγίου του "Σαμίνα Εξπρές" διασώζοντας συνεπιβάτες του αλλά χάνοντας τη μητέρα του στο ναυάγιο αυτό, και να του πουν κατά πρόσωπο (αν τολμούν) ότι επίτηδες έπνιξε ανθρώπους στη θάλασσα. Και να δούμε τι θα γίνει...

29 σχόλια:

Ανώνυμος 24 Ιανουαρίου 2014 στις 10:19:00 μ.μ. EET  

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα χρήματα που επενδύουν οι δουλέμποροι σε ΜΜΕ και άλλους χρήσιμους ηλίθιους έχουν πιάσει τόπο. Η με κάθε πραγματικο ανύπαρκτο ή "βολικό" περιστατικό επαναστατική γυμναστική των γνωστών και μη εξαιρετέων έχει σαν σκοπό την ουσιαστική αδρανοποίηση των σωμάτων ασφαλείας την ελαστικοποίηση των ελέγχων και τελικά την απρόσκοπτη διακίνηση του "εμπορεύματος".
Τον τελευταίο καιρό γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια από τα δουλεμπορικά κυκλώματα (με πολύ χρήμα και αίμα ομολογουμένως) τόσο στις Βρυξέλες 'οσο και εδώ να απαλειφθεί ο όρος "λαθρομετανάστευση" Σκοπός ο εξωραισμός στα μάτια της κοινής γνώμης του ειδεχθούς έργου τους και εμφάνισή τους ως "ανθρωπιστές" που διευκολύνουν "απελπισμένους ανθρώπους" ώστε εαν παρ ελπίδα συλληφθούν να πέφτουν στα μαλακά Σε όσους ανακρίνουν δουλεμπόρους το ποίημα αυτό είναι γνωστο αφού εμφανίζονται ως φιλευσπλαχνοι που λυπήθηκαν τους κακόμοιρους ανθρώπους και προσφέρθηκαν να τους βοηθήσουν

SZAE 24 Ιανουαρίου 2014 στις 10:44:00 μ.μ. EET  

Να πάνε παρατηρητες, εαν καταφερουν να βγάλουν την βασικη εκπαιδευση επιβιωσης σε ενα πλωτο μέσο, για να δουν απο κοντα τι συμβαινει σε μια διάσωση. Επειδη ο χωρος ειναι περιορισμενος να συμμετεχουν ενεργά. Το πλωτο μεσο να εξοπλιστεί σαν στουντιο big brother και το οποιο οπτικο και ηχητικο υλικο να διανεμηθεί-επεξεργασμενο-για να δούμε ολοι τι πραγματικα γινεται. Η προσκληση περιλαμβανει καθε πολιτικη δυναμη ή φορεα.

Ανώνυμος 24 Ιανουαρίου 2014 στις 10:52:00 μ.μ. EET  

καλά αμα έδωσε χάρτη το λιμενικό δεν αμφισβητείται με τίποτα...

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 25 Ιανουαρίου 2014 στις 12:22:00 π.μ. EET  

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και δε σηκώνει ούτε κουκούλωμα ούτε λαϊκισμό και εκμετάλλευση. Υπάρχουν νεκροί και απαιτείται να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος. Αυτό και μόνο. Τώρα αν κάποιοι κάνουν συγκεντρώσεις κλπ, δεν εκπλήσσομαι. Το να πετύχεις ένστολο να ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ είναι λιγότερο πιθανό από να βρεις αριστερό τραπεζίτη. Οπότε δεν κοστίζουν τίποτα (πολιτικά) οι κατηγορίες. Και μη μου πείτε ότι αυτό είναι ανευθυνότητα και ψηφοθηρία. Έτσι παίζεται το παιγνίδι εκατέρωθεν σε προεκλογική περίοδο.
Πάντως είναι παρήγορο να σε στηρίζει ο πολιτικός σου προϊστάμενος. Μακάρι να το είχαμε αυτό και στο Υπουργείο Παιδείας αλλά δυστυχώς ποτέ δε συνέβη, το αντίθετο μάλιστα. Σκέφτομαι ότι έχουν κάνει ΕΔΕ σε κόσμο μέχρι και για ψύλλου πήδημα. Πού να ρίξεις και καμιά φάπα σε κανένα κακομαθημένο... θα σε κρεμάσουν από τα...αυτιά. Έτσι είναι το δημόσιο, άλλοι εξ ορισμού αθώοι και άλλοι πριν δράσουν καν ένοχοι.

Ωραία τα έγραψες Οδυσσέα, πολύ καλύτερα από άλλους φιλικούς και μη ιστοτόπους. Ας μην κάνω άλλα σχόλια πάνω σ'αυτό... Μόνο που το επιχείρημα της τελευταίας παραγράφου μπάζει λίγο. Σεβαστό το ότι ο άνθρωπος έχει ζήσει μια προσωπική τραγωδία σε ανάλογη περίσταση αλλά - χωρίς να θέλω να πω τίποτα για τον ίδιο - οι άνθρωποι αλλάζουν. Εδώ άλλος κόντεψε να πεθάνει από το ξύλο που έφαγε στη χούντα και τώρα είναι εκ δεξιών του Σαμαρά. Εντάξει, δεν είναι και το καλύτερο παράδειγμα αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ.

ανιχνευτής 25 Ιανουαρίου 2014 στις 12:44:00 π.μ. EET  

είναι παράλογο να "σκότωναν" οι λιμενικοί ναυαγούς σπρώχνοντας τους στη θάλασσα και κλοτσώντας και δε ξέρω εγώ τι άλλο κατατίθεται, και να διασώζαν παρόλα αυτά 16 από αυτούς, λες και αργότερα δεν θα λειτουργούσαν αυτοί ως μάρτυρες κατηγορίας.


Προφανώς οι άνθρωποι έκαναν ότι μπορούσαν να τους σώσουν. Υπάρχουν σχετικές μαρτυρίες των ίδιων. Τώρα γιατί κάποιοι και υπο ποια καθοδήγηση μίλησαν για "εγκλήματα" (με πρόθεση δολοφονία με λίγα λόγια" είναι απορίας άξιο. Ο Σύριζα από 2.5% έφτασε (πιστεύω εκεί είναι) το 30% και παρόλα αυτά αφήνει το παλιό 2.5% να κάνει "κουμάντο" και να βγαίνει μπροστά. Καλά θα κάνει να ξεκαθαρίσει την θέση του απέναντι σε κομπλεξικούς και μηδενιστές που ακόμα διαθέτει στις τάξεις του. Εκτός πια και αν το κάνει επίτηδες γιατί αλήθεια δεν θέλει να κυβερνήσει και ψάχνει δικαιολογίες να κρατήσει τα ποσοστά του χαμηλά. Ελπίζω όλα τα στοιχεία που αποδοθούν να μην αφήνουν αμφιβολίες σε λογικούς ανθρώπους. Οι συνωμοσιολόγοι πάντα θα υπάρχουν, παντού και στο σύριζα.

Ο Θεός να αναπαύσει τα θύματα και να δώσει κουράγιο στους συγγενείς. Στο τέλος της βραδιάς, αυτοί είναι τα ερείπια μιας ιστορίας που θα λησμονηθεί από τον περισσότερο κόσμο.

Οδυσσέας 25 Ιανουαρίου 2014 στις 1:08:00 π.μ. EET  

@ Καουμπόη:
Ειλικρινά πιστεύω ότι σε αυτό δεν αλλάζει ο άνθρωπος. Όποιος έζησε ναυάγιο και μάλιστα με τόσο τραγική απώλεια, δε νομίζω να σκέφτεται οτιδήποτε άλλο για τους ναυαγούς, παρά μόνο πώς θα τους σώσει.
ΥΓ: θα έγραφα τα ίδια και χειρότερα με τους φιλικούς ιστοτόπους, αλλά ξεθύμανα μια δόση με τον εκεί καβγά... ;)

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 1:23:00 π.μ. EET  

Αγαπητέ Οδυσσέα ψυχραιμία. Ας προσπαθήσουμε να δούμε το συμβάν όπως περιγράφεται από το ΛΣ. Τα στοιχεία που το ίδιο το ΛΣ μας δίνει δεν δικαιολογούν ρυμούλκηση διότι:
1. η ύπαρξη 28 ατόμων σε ακυβέρνητη βάρκα με θαλασσοταραχή συνιστά πέρίπτωση κινδύνου ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
2. όταν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος το τι είναι αυτοί που κινδυνεύουν δεν μπορεί και δεν θα πρέπει να διαμορφώνει την κρίση του κυβερνήτη του πλωτού.
3. σε αυτή την περίπτωση ο κυβερνήτης είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να δώσει σήμα κινδύνου (MAYDAY) και ακριβέστερα MAYDAY RELAY για λογαριασμό του κινδυνεύοντος σκάφους.
Με την εκπομπή αυτού του σήματος θα κινητοποιούνταν και άλλες δυνάμεις (παραπλέοντα σκάφη, αεροπορικά μέσα, ΠΝ κ.α.) για τη διάσωση υπό την καθοδήγηση του Θαλάμου Επιχειρήσεων (MRCC PIRAEUS).
Ο κυβερνήτης είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ από το νόμο να πράξει έτσι πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε δική του ενέργεια.
4. τα ταχύπλοα του ΛΣ τύπου Lambro 57 όπως πιστεύω ότι είναι το σκάφος του συμβάντος δεν είναι ικανά να ρυμουλκήσουν ( παρότι έχουν μεγάλες μηχανές) διότι είναι κατασκευασμένα για πλανάρισμα. Με τη ρυμούλκηση οι μηχανές δέχονται πού μεγάλο φορτίο και υπερθερμαίνονται. Ωστόσο το γεγονός ότι η μηχανή πήρε φωτιά υποδηλώνει και την πιθανή κακή κατάσταση του μηχανοστασίου, κάτι που είναι σύνηθες στα σκάφη του ΛΣ λόγω κυρίως έλλειψης κονδυλίων.

Γνώμη μου είναι ότι ο κυβερνήτης ώφειλε τηρώντας ορθές ναυτικές πρακτικές να κάνει εκτός του MAYDAY και συμπληρωματικές ενέργειες όπως:
Να επιβιβάσει τους επιβάτες της λέμβου στο σκάφος του.
Αν δεν μπορούσε το παραπάνω λόγω θαλασσοταραχής τότε να ενεργοποιήσει τα life raft του σκάφους του και να τα διαθέσει στους ναυαγούς(υπάρχουν τεχνικές για αυτό).
Να εφοδιάσει τους επιβάτες της λέμβου με σωσίβια από το σκάφος του. Αφού μπορούσε να δόσει ρυμούλκιο θα μπορούσε να δόσει και όσα σωσίβια είχε πέρα από αυτά που χρησιμοποιούσε το πλήρωμά του.
Να παραμείνει εκεί μέχρι να έρθει και άλλη βοήθεια.

Το μόνο που δεν έπρεπε να κάνει ήταν η ρυμούλκηση. Το σκάφος των λαθρομεταναστών τα είχε καταφέρει μια χαρά μεχρι εκεί και το ναυάγειό του έγινε λόγω της ρυμούλκησης. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται και την περίπτωση ενός ιστιοφόρου στο Ν. Ευβοϊκό το οποίο βυθίστηκε ενώ (κακώς) το ρυμουλκούσε το SUPERFERRY με αποτέλεσμα να χαθούν τρείς ζωές.

Διερωτάται κανείς αν ο κυβερνήτης του πλωτού θα έκανε τα ίδια αν αντί των λαθρομεταναστών ήσαν έλληνες σε ακυβέρνητο ψαράδικο.

Ετσι όπως περιγράφεται το συμβάν καταλαβαίνει κανείς ότι το ΛΣ, κυβερνήτης και διοίκηση έχουν δικές τους απόψεις πέρα από τις διεθνείς συμβάσεις και τις ναυτικές πρακτικές για την διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα.

Πολλά τα ερωτήματα.

Γεράκι 25 Ιανουαρίου 2014 στις 1:47:00 π.μ. EET  

Ο καθένας ερμηνεύει το συμβάν όπως του επιτρέπει το ένστικτό του που βασίζεται στην εμπιστοσύνη των όσων ενημερώνεται.

Αυτοί που θέλουν να το εκμεταλλευτούν πολιτικά λαϊκίζουν αμφισβητώντας την αξιοπιστία της επίσημης εκδοχής. Προβάλλουν ως ενισχυτικό μαρτυρίες λαθρομεταναστών όπως και συμμετοχή σε δηλώσεις "αντικινήτρων" περί νεκρών στα σύνορα.

Αυτοί που θεωρούν αξιόπιστη την επίσημη εκδοχή (θέλουν να) την πιστεύουν. Η παρένθεση αφορά εκείνους του "πίστευε και μη ερεύνα". Λυπάμαι τους πρωταγωνιστές. Τόσο τους λιμενικούς που εκτελούν ένα δύσκολο έργο υπό αντίξοες συνθήκες και τα ακούνε κι από πάνω, όσο και τους λαθρομετανάστες για τον εξής απλό λόγο. Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση τους, ούτε τους ενός, ούτε του άλλου. Αυτό που με προβληματίζει είναι πως αναφέρεται ότι έχουν αυξηθεί τα κρούσματα νεκρών λαθρομεταναστών που κατα διαβολική σύμπτωση συμπίπτει με την επιθυμία κάποιων. Θα είχε ενδιαφέρον αν υπήρχε κάποιο στατιστικό, δεν μπορεί να μειώνεται ο αριθμός συλληφθέντων και να αυξάνονται οι πνιγμένοι, εκτός αν υπάρχει μια λογική, ανάλογη αύξηση. Ίσως το ψάξω παραπάνω.

Μια άλλη -άγνωστη για πολλούς- λεπτομέρεια είναι πως, πολύ παλαιότερα στη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων δεν συμμετείχαν όπως τώρα εναέρια μέσα, αλλά τα πλωτά του ΛΣ και του ΠΝ που πλαισίωναν ομάδες επιτήρησης και φύλαξης των νησιωτικών παραλιών. Τότε ο κανόνας ήταν απλός, ομάδα που θα έχει την ατυχία να επιλεγεί η παραλία που έλεγχε, ως τόπος αποβίβασης έπρεπε να επιτύχει έγκαιρο εντοπισμό, αναγνώριση, συνεργασία κι επικοινωνία με συνεργαζόμενα μέσα ώστε να μην πατήσουν στη παραλία και να συλληφθούν στα ανοιχτά ώστε να συλληφθούν οι διακινητές. Διαφορετικά οι συνέπειες ήταν τέτοιες που τα 20φ ήταν το λιγότερο που σε ένοιαζε. Ακούγεται από κι εύκολο. Απεναντίας με τα τότε μέσα, υπό τις συνθήκες της πραγματικότητας του Αιγαίου, τις προφανείς συνεργασίες Ελλήνων στο κύκλωμα, τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης-επιβίωσης και την ακαταλληλότητα μέσων επιτήρησης, επικοινωνιών κι εκπαίδευσης που όξυνε το εδαφικό ανάγλυφο καθιστούσε το εν λόγω καθήκον, εφιάλτη κι αναποτελεσματικό. Εδώ και πολλά χρόνια έχει αναβαθμιστεί κι αλλάξει, τα εναέρια και πλωτά μέσα προσπαθούν αλλά δεν επαρκούν σε αριθμό, τα νησιά στην πορεία γέμισαν λαθρομετανάστες, οι λαθρέμποροι έχουν αποθρασυνθεί και προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Πολύ απλά τους πάνε στη μέση απόσταση και τους παρατάνε, δεν ενδιαφέρονται καν να τους αποβιβάσουν όπως τότε, έτσι δεν συλλαμβάνονται και οι διακινητές.

Έχοντας προσωπική εμπειρία σε παλαιότερη κατάσταση φύλαξης και συνεργασίας, έχω να παρατηρήσω πως η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει ανά πάσα στιγμή πολύ εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να επεκταθώ. Δεν θέλω να πιστεύω ότι στις μέρες μας οι λιμενικοί έχουν λιγότερο επαγγελματισμό κι ευαισθησία από ότι οι ανεκπαίδευτοι έφεδροι που έζησα. Δεν θέλω επίσης να πιστεύω ότι υπήρχε ή υπάρχει εντολή που να επιτρέπει συμπεριφορά και τακτική τέτοια όπως τη διαβάζουμε. Όχι ότι το αντίθετο θα μου προκαλούσε κι έκπληξη.

Άλλη παρατήρηση είναι επίσης ότι τα 5BF δεν δικαιολογούν το "σφοδρή θαλασσοταραχή" με 5αρι πλέει ακόμα και βάρκα 2 ατόμων όχι σκάφος που χωράει 28.

Μάριος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 11:05:00 π.μ. EET  

Τέτοιου είδους συμβάντα, τα οποία ενέχουν τόσους πολλούς παράγοντες, (γνωστούς και μη σε εμάς τους απέξω) είναι ευαίσθητα και ενέχουν πολιτικές προεκτάσεις τείνω να τα κατατάσσω σε ένα είδος "αγνωστικιστικής" κατηγορίας. Δεν έχω κανένα απολύτως λόγο να πιστέψω τον οποιονδήποτε, ακριβώς επειδή όσοι γνωρίζουν ακριβώς τι συνέβη εμπλέκονται προσωπικά σε αυτό, ο καθένας έχει δηλαδή την "ατζέντα" του, ακόμα και οι μετανάστες που επιβίωσαν. Κανείς από εμάς δεν ξέρει τι "γραμμή" υπήρχε στους λιμενικούς από πριν, κανείς από εμάς δεν ξέρει τι "γραμμή" υπήρξε μετά το περιστατικό δηλαδή τι να πουν και τι να μην πουν, κανείς από εμάς δεν ξέρει εαν οι λαθρομετανάστες που έκαναν δηλώσεις τις έκαναν με υποσχέσεις ή απειλές από οποιαδήποτε μεριά (και αυτό ισχύει για όλες τις εκδοχές που ακούστηκαν) κλπ.

Οι αντιφάσεις στην ιστορία που ακούσαμε -από την όποια εκδοχή- έιναι τόσο μεγάλες που πραγματικά αυτό που σίγουρα δεν ξέρουμε είναι... το τι πραγματικά έγινε.

Γι' αυτό θεωρώ ότι μετρημένες κρίσεις και συμπεράσματα είναι η πιο συνετή οδός, όπως δηλαδή μας τα είπε το Γεράκι.

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 12:50:00 μ.μ. EET  

Φαιδρότητες......
Απλά οι άνθρωποι έχουν βαλθεί να σπιλώσουν τα Σώματα Ασφαλείας και το Στάτευμα διότι στις δημοσκοπήσεις μόνο αυτά πλέον χαίρουν της εκτίμησης του κόσμου. Μην ξεχνάμε και το άλλο το χούφταλο που κατέθεσε για τις μίζες, που ναι μεν είχε αμνησία αλλά θυμόταν με ακρίβεια ποσά της τάξεως των 50.000€ και 100.000€ στους αξιωματικούς. Για τα εκκατομύρια που μοιράζονταν στους πολιτικάντηδες δεν θυμόταν τίποτα. Απίστευτο, ε? Ελλάδα η Χώρα των Θαυμάτων. Μας κοιμίζουν ακόμα με δήθεν καθάρσεις και λοιπές τρίχες..... Μόνο τα πολίτικά πτώματα την έχουν πληρώσει έως τώρα και ότι άλλο βγεί πτώμτα θα αφορά. Τα εν ενεργεία λεβεντόπαιδα κανείς δεω θα τα αγγίξει.......

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 4:16:00 μ.μ. EET  

και σήμερα στο in. gr διαβάζουμε ότι δύο από τους διασωθέντες επιμένουν στο ότι οι λιμενικοί ήθελαν να τους πνίξουν!!
οι μ@@@συριζαίοι δεν μας λένε, όταν οι ιταλοί εμβόλιζαν γεμάτα με λαθρομετανάστες ολόκληρα ΠΛΟΙΑ και όχι σαπιοπλοιάρια και αυτά βυθίζονταν αύτανδρα, μίλησαν ή ψέλλισαν κάτι οι ¨φιλάνθρωποι" των βρυξελλών?
δλδ στο βωμό της κομματικής σπέκουλας και κατά των πολιτικων αντιπάλων ΟΛΑ "παίζουν"
τι μου θυμίζει αυτό? το ΄89 όταν ο χαρίλαος έλεγε, ακόμη και με το διάολο θα συμμαχήσω, αρκεί να φύγει ο παπαντρέου.

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 6:08:00 μ.μ. EET  

Τα ελληνικά κόμματα και οι διεθνείς φορείς για να είναι αξιόπιστοι πρέπει να δείχνουν την ίδια ευαισθησία παντού, π.χ. στους αγνοούμενους και τους πρόσφυγες της Κύπρου, στην υπόθεση Βάσκο Γκλιγκορίεβιτς και των ελλήνων στα Σκόπια, στο Κουρδιστάν, στους Πομάκους, στους Χριστιανούς της Συρίας της Αιγύπτου και του Λιβάνου κλπ.

Η αλα καρτ ευαισθησία εκτός του γεγονότος ότι αφαιρεί την έξωθεν καλή μαρτυρία, επίσης εκτρέφει εκφυλιστικά φαινόμενα τύπου ΧΑ

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 7:45:00 μ.μ. EET  

"Ο Ταχίρ, πρόεδρος της Αφγανικής Κοινότητας, μιλώντας σε εκπομπή στο Κόκκινο, προχώρησε σε νέες καταγγελίες, που ρίχνουν φως στις συνθήκες με τις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι «καταθέσεις» των επιζώντων στο λιμενικό, λίγες ώρες μετά την περισυλλογή των μεταναστών και την αποβίβασή τους στη Λέρο.

Τους έδιναν να υπογράφουν χαρτιά, χωρίς να ξέρουν τι έγραφαν και πράγματι ορισμένοι υπέγραψαν γιατί δεν περίμεναν πως θα ήθελαν να τους κάνουν περισσότερο κακό, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Ταχίρ.

«Κι ήταν πολύ χάλια ψυχολογικά, ούτε να μιλήσουν δεν μπορούσαν. Και τους είπαν οι λιμενικοί ότι αν πείτε αυτά τα πράγματα έξω, θα σας σκοτώσουμε» δήλωνει χαρακτηριστικά."

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 7:54:00 μ.μ. EET  

Το ΛΣ "δίνει" σε όλο το Αιγαίο μια συνεχή καθημερινή μάχη....αντιμετωπίζοντας πολλά και διαφορετικά περιστατικά 24 ώρες το 24ωρο.....Στη Ζουράφα "ναυμαχία" με τους Τούρκους από Τουρκική κάμερα http://youtu.be/WbBF5qxIltE

Είναι μεγάλη ντροπή να κατηγορούνται τα στελέχη του Λιμενικού για εν ψυχρώ δολοφονία.....Πολύ μεγάλη ντροπή !!!!

Οδυσσέας 25 Ιανουαρίου 2014 στις 9:56:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμο 1.23:
Επειδή φαίνεσαι να γνωρίζεις το θέμα, να σε ρωτήσω κάποια πράγματα έχοντας κι εγώ μια ερασιτεχνική εμπειρία από θάλασσα:
1. Ήταν εφικτό να επιβιβάσει ο κυβερνήτης του πλωτού τους 28 μετανάστες στο σκάφος του, με δεδομένη τη χωρητικότητα αυτού, τη θαλασσοταραχή και το γεγονός ότι οι αυτοί δε γνώριζαν κολύμπι; Φαίνεσαι κι εσύ να δέχεσαι ότι πιθανώς ήταν ανέφικτο λόγω θαλασσοταραχής. Γι' αυτό και προτείνεις να έριχνε life raft.
2. Το να ρίξει life raft δεν περιέχει τον ίδιο κίνδυνο της μετεπιβίβασης; Και μάλιστα χωρίς δυνατότητα βοήθειας προς τους ανεκπαίδευτους μεταναάστες που θα έπρεπε να επιβιβαστούν στο life raft; Οι τεχνικές που λες περιλαμβάνουν τρία σκάφη (εκ των οποίων τα δύο ακυβέρνητα) σε κοντινή απόσταση μέσα σε ισχυρό κυματισμό;
3. "Να εφοδιάσει τους επιβάτες της λέμβου με σωσίβια από το σκάφος του". Υπάρχει περίπτωση να διέθετε το πλωτό του ΛΣ 28 σωσίβια;
4. Λες ότι το ναυάγιο συνέβη εξ αιτίας της ρυμούλκησης. Όμως οι πληροφορίες λένε ότι το ναυάγιο έγινε λόγω της μετατόπισης των μεταναστών στη μία πλευρά του σκάφους (επειδή έπεσαν δύο από αυτούς).
5. Λες "το μόνο που δεν έπρεπε να κάνει ήταν η ρυμούλκηση" και φέρνεις το παράδειγμα ιστιοφόρου που φυθίστηκε στο Ν. Ευβοϊκό ενώ (κακώς) το ρυμουλκούσε το SUPERFERRY. Όμως αυτό ακριβώς το παράδειγμα δε μας δείχνει ότι η ρυμούλκηση είναι μια πρακτική που (έστω κακώς) χρησιμοποιείται, χωρίς να σημαίνει κακή πρόθεση; Γιατί δε φαντάζομαι να κατηγόρησε κανείς τον καπετάνιο του Superferry ότι ήθελε να πνίξει τους επιβάτες του ιστιοφόρου, όπως κατηγορείται το πλήρωμα του ΛΣ...

@ Γεράκι:
Με 5 BF ίσως πλέει βάρκα δύο ατόμων με μηχανή. Ακυβέρνητο καϊκι χωρίς μηχανή με 28 ανεκπαίδευτους πάνω δεν πλέει για πολύ...
Αλλά το θέμα των 5 BF δεν το ανέφερα σχετικά με τη δυνατότητα πλεύσης. Το ανέφερα σε σχέση με τη δυνατότητα των μεταναστών να ανέβουν στο πλωτό του ΛΣ ενόσω οι λιμενικοί (υποτίθεται) "τους κλωτσούσαν".
Και ξαναρωτάω: Εσύ πιστεύεις ότι μεσάνυχτα με 5 BF και κύμα 2 μέτρα, θα μπορούσε οποιοσδήποτε να ανέβει στο πλωτό του ΛΣ και να σωθεί, αν τους κλωτσούσαν;

@ Ανώνυμο 7.45:
Ο "Ταχίρ, πρόεδρος της Αφγανικής Κοινότητας" δεν ηταν αυτόπτης μάρτυρας.
Αλλά "μιλάει στο Κόκκινο", γιατί έχει τη δική του ατζέντα και κάνει τη δουλειά του...

@ Ανώνυμο 7.54:
Ευχαριστούμε φίλε για την υπόδειξη.
Το βίντεο ανέβηκε σε νέα ανάρτηση.

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2014 στις 10:22:00 μ.μ. EET  

@25 Ιανουαρίου 2014 - 7:45:00 μ.μ. EET

Ναι "μεγάλε"! Οι Λιμενικοί απείλησαν τους λαθρομετανάτστες πως θα τους σκοτώσουν, αφού βέβαια πρώτα τους έσωσαν από το να πνιγούν, και βέβαια οι ίδιοι οι λαθρομετανάστες πήγαν και τα είπαν όλα στον Ταχίρ για να τα πει στα ΜΜΕ! Γενικά η ιστορία που πλασάρουν οι ΜΚΟ (μεταξύ αυτών και μια που έχει χρηματοδότες από το Κατάρ, με γνωστές σχέσεις με την Αλ Καΐντα) δεν έχει λογική. Δηλαδή οι λαθρομετανάστες μπήκαν στο σκάφος του λιμενικού με το ζόρι κι ενώ οι λιμενικοί ήθελαν να τους πνίξουν και τελικά οι λιμενικοί δεν τους έπνιξαν αλλά τους πήγαν στο Φαρμακονήσι. Αυτή η ιστορία ΔΕΝ στέκει! Το πιο πιθανόν είναι κάποιοι εξ αυτών που έχασαν κάποιο μέλος της οικογένειας τους να βρήκαν τρόπο να εκδικηθούν το ότι δεν έχουμε ανοιχτά σύνορα, ανοιχτούς κώλ@υς, αργομισθίες,σπίτια για να τους δώσουμε.

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 1:51:00 π.μ. EET  

Αγαπητέ Οδυσσέα,
Πολύ λίγα πράγματα γνωρίζουμε για τις ακριβείς συνθήκες του περιστατικού καθώς το ΛΣ είναι φειδωλό στις ανακοινώσεις του. Παραδείγματος χάριν δεν μας ανακοινώνει τον αριθμό του πληρώματος ή άλλων επιβαινώντων του πλωτού, ούτε τι πλωτό ήταν, ούτε τα ακριβή στίγματα, ούτε την ακριβή ώρα, ούτε τις καιρικές συνθήκες παρά ένα γενικό “αποθαλασσιά Ν ΝΑ 5Β”. Ετσι αναγκαστικά κάνουμε εικασίες με βάση τις αόριστες ανακοινώσεις. Αυτή η αοριστία είτε ηθελημένη είτε λόγω παντελούς έλλειψης οργάνωσης δημιουργεί εύλογα ερωτήματα. Επί των ερωτήσεών σου:

1. Δεν έχω δεί στις ανακοινώσεις τίποτε για ύψος κύματος, συγνώμη αν κάνω λάθος. Το ύψος κύματος ενδιαφέρει για τη διάσωση, και οχι τα μποφόρ. Πάντως λόγω της ύπαρξης της Κω και των τουρκικών ακτών νότια από το Φαρμακονήσι, το έκταμα (fetch) της θαλάσσιας λεκάνης δεν δικαιολογεί μεγάλα ύψη κύματος με ανέμους 5Β. Συμφωνώ μαζί σου στην απάντησή σου στο “Γεράκι” ότι οι άνθρωποι κινδύνευαν. Η βάρκα κατά το ΛΣ ήταν 8-9 μέτρα και επέβαιναν 28 άτομα. Ηταν ήδη υπερφορτωμένη, με ανεβασμένο το κέντρο βάρους και χαμηλά έξαλλα.
Ρωτάς αν ήταν εφικτό να επιβιβαστούν στο πλωτό. Από πλευράς χωρητικότητας του πλωτού (αν είναι Lambro 57) είναι εφικτό. Εξάλλου επιβιβάστηκαν οι 16, δεν θα χωρούσαν άλλα 10 άτομα παιδιά κυρίως; Ας έπερνε όσους χωρουσαν.Από θέμα κυματισμού μπορεί να ήταν εφικτό μπορεί και όχι. Ομως ο κυβερνήτης αποφάσισε να ρυμουλκήσει ένα σκάφος χωρίς να γνωρίζει ούτε πόσοι είναι μέσα, ούτε αν έχουν σωσίβια, ούτε τις αντοχές του ρυμουλκούμενου, ούτε την κατάσταση ευστάθείας του. Για τη ρυμούλκηση ως τρόπο διάσωσης θα αναφερθώ και παρακάτω.

2. Life raft. Η τεχνική με το life raft όταν δύο σκάφη λόγω κυματισμού δεν είναι δυνατόν με ασφάλεια να πλευρίσουν είναι η εξής: το σκάφος διάσωσης ρίχνει το life raft στη θάλασσα και αφού αυτό φουσκώσει το ρυμουλκεί κάνοντας κύκλο γύρω από το κινδυνεύον ώστε να το φέρει πάνω του (όπως ακριβώς πηγαίνει κάποιος το σχοινί ρυμούλκησης στον σκιέρ). Το κινδυνεύον σκάφος δεν χρειάζεται να κάνει τίποτε. Η επιβίβαση είναι εύκολη λόγω του χαμηλού ύψους της βάρκας στην προκείμενη περίπτωση. Ερώτηση: το πλήρωμα του πλωτού είναι εκπαιδευμένο για διάσωση και έχει τον εξοπλισμό ώστε αν χρειαστεί να πάει κάποιος διασώστης μαζί με το life raft και να βοηθήσει στην επιβίβαση; Απάντηση: όχι.

3. Δεν γνωρίζω πόσα σωσίβια έχει το πλωτό αλλά σίγουρα περισσότερα από τον αριθμό του πληρώματος καθώς πολλές φορές επιβαίνουν σε αυτά και ειδικές δυνάμεις. Ας έδινε όσα είχε.

4. Γιατί έπεσαν δύο στη θάλασσα; Μήπως ίσως λόγω των βίαιων κινήσεων που έκανε η βάρκα λόγω της ρυμούλκησης; Τιμόνευε κανείς τη βάρκα, ή πήγαινε μία δεξιά μία αριστερά με έντονες κινήσεις όπως κάνουν τα ακυβέρνητα ρυμουλκούμενα;

5. Ρυμούλκηση. Η ρυμούλκηση για λόγους διάσωσης γίνεται μόνο όταν οι κινδυνεύοντες είναι ασφαλείς, πάνω στο προς ρυμούλκηση σκάφος τους και δεν υπαρχει άλλος τρόπος απομάκρυνσής τους. Θα πρέπει να συντρέχουν τα εξής:
α) το ρυμουλκούμενο να είναι αξιόπλοο. Στην περίπτωσή μας δεν ήταν λόγω υπερφόρτωσης και πιθανής κακής κατάστασης του. Το ΛΣ δεν εξακρίβωσε τίποτε από αυτά.
β) το ρυμουλκούμενο να είναι σκάφος που να μπορεί να ρυμουλκηθεί. Τα σημεία ενός σκάφους για πρόσδεση στην ξηρά (μπίντες, κοτσανέλα κα) δεν είναι ακετά ισχυρά για ρυμούλκηση. Κατ' αναλογία είναι σαν να θέλεις να ρυμουλκήσεις ένα αυτοκίνητο από τον προφυλακτήρα, θα τον πάρεις στο χέρι. Αντίστοιχα και στην ξύλινη βάρκα τα σημεία πρόσδεσης θα σπάσουν με ενδεχόμενες επιπτώσεις και στην γάστρα γενικότερα. Με άλλα λόγια αν ρυμουλκώ ένα σκάφος παλιό και ξύλινο μπορεί να το σπάσω και να βυθιστεί. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες το σκάφος κατά τη ρυμούλκηση έκανε και νερά.
γ) η επικοινωνία μεταξύ ρυμουλκούντος και ρυμουλκούμενου πρέπει να έιναι εξασφαλισμένη και συνεχής ώστε να αξιολογείται η διαδικασία και να μπορεί να επιβραδυνθεί ή και να σταματήσει αν υπάρχει κίνδυνος. Για να το εξασφαλίσει αυτό ο κυβερνήτης του πλώτου θα έπρεπε να είχε τοποθετήσει άνδρα του στη βάρκα.

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 1:52:00 π.μ. EET  

Συνέχεια...

Δεν είναι όλα τα σκάφη κατάλληλα για διάσωση και το πλωτό του ΛΣ (αν είναι Lambro 57) σίγουρα δεν είναι, ούτε είναι κατάλληλο για να ρυμουλκεί. Από το χάρτη του ΛΣ φαίνεται ότι η ρυμούλκηση δεν κάλυψε ούτε 500 μέτρα.

Στο περιστατικό με το Superferry το ιστιοφόρο ήταν απλά ακυβέρνητο, χωρίς να κάνει νερά και με αρκετή θαλάσσια έκταση υπήνεμα. Δηλαδή οι άνθρωποι θα είχαν σωθεί αν έμεναν πάνω στο σκάφος τους και γινόταν άλλη συντονισμένη προσπάθεια για τη διάσωσή τους. Συνήθως ένα καράβι (σαν το Superferry) παρέχει μια σχετικά πιό ήρεμη θάλασσα μπαίνοντας με την μπάντα προσήνεμα από το κινδυνεύον ενώ άλλο μικρότερο σκάφος παραλαμβάνει τους επιβάτες. Οταν πήγε εκεί το Superferry δεν υπήρχε τρόπος για τους εν κινδύνω να ανέβουν πάνω στο φερυ γιατί ενα φερυ είναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ για διάσωση και έτσι ατυχώς επιλέχθηκε η ρυμούλκηση. Φυσικά ο πλοίαρχος βρέθηκε κατηγορούμενος για αμέλια -δυστυχώς δεν έχω τα στοιχεία πρόχειρα.

Επομένως - και με κάθε επιφύλαξη νέων στοιχείων – η προσπάθεια ρυμούλκησης εξέθεσε τους επιβάτες της βάρκας σε μεγαλύτερο κίνδυνο και ίσως το πλωτό θα έπρεπε να περιμένει εκεί μέχρι να έλθει το ναυαγοσωστικό (τύπου Lambro-Halmatic 60) που είναι κατάλληλο για τέτοιες επιχειρήσεις ή ακόμα και οι μηχανότρατες που εκλήθησαν κατόπιν εορτής. Γενικά οι ενέργειες του πλωτού δείχνουν άγνοια και επιπολαιότητα, έλλειψη εκπαίδευσης (είναι γνωστό ότι οι ναύτες των πλωτών στερούνται ακόμα και της βασικής ναυτικής εκπαίδευσης) και μία αντιμετώπιση των καταστάσεων σε στιλ καουμποϊ (όχι του πολύ σοβαρού “δικού μας” φκμκ).

Και μια ακόμη παρατήρηση: Δεν θέλω να κρίνω προθέσεις αλλά οι καταθέσεις των ναυαγών στη Λέρο είναι λίγο copy-paste και οι ερωτήσεις κάπως περίεργες. Ο λιμενάρχης τους ρωτάει αν είναι ευχαριστημένοι από το service!!, αν είχαν σωσίβια στη βάρκα!!, σε τι κάτάσταση ήταν η βάρκα!!(λες και μπορούσαν να κρίνουν), αν θα επιβίωναν χωρις την επέμβαση του ΛΣ!!! (πως να το κρίνουν αυτό;).Οι απαντήσεις είναι ναι, όχι, καλή, όχι. Δηλαδή η βάρκα ήταν σε καλή κατάσταση (άρα μπορούσε να ρυμουλκηθεί), δεν είχε σωσίβια (άρα φταίνε μόνο οι δουλέμποροι που πνιγήκαμε), δεν θα είχαμε γλυτώσει χωρίς την επέμβαση του ΛΣ και οι άνδρες του μας φέρθηκαν άψογα. Ολα καλώς πεπραγμένα για το ΛΣ.

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 10:10:00 π.μ. EET  

Θεωρητικά....η διάσωση ανθρώπων που κινδυνεύουν στη θάλασσα είναι "απλή υπόθεση". Υπάρχουν εγχειρίδια, οδηγίες, έγγραφα και άλλα τέτοια που περιγράφουν τις ενέργειες..
Από την θεωρία στη πράξη υπάρχει πάντα μια "απόσταση"...
Οπότε αγαπητέ και "λαλίστατε" ανώνυμε φίλε που φαίνεται ότι έχεις διαβάσει κανονισμούς που αναφέρονται σε θαλάσσιες διασώσεις....θα με ενδιέφερε να μάθω σε ΠΟΣΕΣ θαλάσσιες διασώσεις έχεις εμπλακεί.....και αν έχεις όντως εμπλακεί....σε πόσες εφάρμοσες ακριβώς τη θεωρία.
Οι Λιμενικοί των πλωτών...το κάνουν αυτό καθημερινά με πολύ μεγάλα ποσοστά επιτυχίας...
Μια παραμικρή υπενθύμιση: οι λαθρομετανάστες "διδάσκονται" την "τεχνική" του "πέφτω στη θάλασσα" μόλις δουν σκάφος Ακτοφυλακής για να θεωρηθούν ναυαγοί και να αναγκάσουν το σκάφος να τους περισυλλέξει. Είναι πολύ γνωστό αυτό και επαναλαμβάνεται συχνά. Αν δύο ή περισσότεροι από τους λαθρομετανάστες αποφάσισαν κάτι τέτοιο μπορούμε εύκολα να φανταστούμε το πανικό και τις έξτρα δυσκολίες που δημιούργησαν κατά τη φάση της ρυμούλκησης.

Τεράστιο φάουλ η προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης του τραγικού συμβάντος.....

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 10:42:00 π.μ. EET  

ΜΝΒ

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 12:12:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμο 26 Ιανουαρίου 2014 - 1:51:00 π.μ. EET

Το σχόλιό σου αναφέρεται στην ενδεχόμενη διάπραξη λαθών και παραλείψεων εκ μέρους των ανδρών του Λ.Σ. κατά την επιχείρηση. Όμως αντικρούεται τόσο από το ίδιο το Λ.Σ., όσο και από τους διασωθέντες λαθρομετανάστες, οι οποίοι σε "συνέντευξη τύπου" έκαναν λόγο για πυροβολισμούς στον αέρα, απειλές και σωματική βία από τους άνδρες του Λ.Σ. Οι εκδοχές αυτές είναι παντελώς ασύμβατες μεταξύ τους και αλληλοαναιρούνται. Είναι άλλο πράγμα να διαπράχθηκαν λάθη κατά την επιχείρηση, τα οποία γίνεται προσπάθεια να συγκαλυφθούν και παντελώς διαφορετικό να υπήρξε προσπάθεια, κατ' εντολή μάλιστα, να βρεθούν αυτοί οι άνθρωποι στην θάλασσα. Προσωπικά συμμετείχα δύο φορές σε επιχειρήσεις αποτροπής αποβίβασης λαθρομεταναστών, σε Αιγαίο και Ιόνιο, με πλοίο του ΠΝ και όσο ανεκπαίδευτο κι αν ήταν το πλήρωμα για μια τέτοια αποστολή, ουδέποτε κληθήκαμε να προκαλέσουμε με πρόθεση κίνδυνο για τη ζωή των λαθρομεταναστών, ούτε να πυροβολήσουμε στον αέρα, ούτε να τους ρίξουμε στη θάλασσα, εκδοχές που μου φαίνονται τερατώδεις. Να μην συγχέουμε λοιπόν την αμέλεια με την πρόθεση.

Ανώνυμος 26 Ιανουαρίου 2014 στις 3:44:00 μ.μ. EET  

Αγαπητέ ανώνυμε 26 Ιανουαρίου 2014 - 10:10:00 π.μ. EET

Εχω εμπλακεί σε διασώσεις όσες φορές έχει και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και ο Αρχηγός ΛΣ .
Αν αυτοί μπορούν να ομιλούν για το θέμα ως αυθεντίες τότε μπορεί και ο καθένας από εμάς.
Με τη λογική σου, ένας οικονομολόγος δεν μπορεί να μιλάει για επιχειρήσεις αν δεν έχει υπάρξει επιχειρηματίας ο ίδιος και για θέματα εκπαίδευσης δικαιούνται να μιλάνε μόνο οι καθηγητές.
Τα εγχειρίδια, οδηγίες, κανονισμοί κλπ που αναφέρεις κάπως απαξιωτικά δεν είναι θεωρίες “σοφών” που βγαίνουν από ένα γραφείο, αλλά η συμπυκνωμένη εμπειρία πολλών ετών από τους επαγγελματίες του χώρου. Δεν αρκεί το φιλότιμο, η παλικαριά και η αυτοθυσία για να γίνει μια δουλειά σωστά, χρειάζεται απαραίτητα και η όσο γίνεται πιστή τήρηση του εγχειριδίου. Φαντάζομαι δεν θα ήθελες να ανέβεις στο αεροπλάνο της γραμμής χωρίς να έχουν τηρηθεί τα εγχειρίδια.
Προσωπικά με έχει στεναχωρήσει και ενοχλήσει αφάνταστα η απώλεια ζωής 12 ανθρώπων και θα παραμείνω “λαλίστατος” αν αυτό μπορεί να βοηθήσει στο να μη χαθούν άλλες στο μέλλον.
Το ΛΣ παίρνει συγχαρητήρια για τις διασώσεις που έχει κάνει αλλά εδώ μιλάμε για μια συγκεκριμένη περίπτωση που πρέπει να ερευνηθεί. Σε όλα μου τα σχόλια δεν έχω αναφερθεί ούτε πολιτικά, ούτε για δόλο του κυβερνήτη του πλωτού. Είναι προφανές ότι αν δεν ήθελαν να τους σώσουν δεν θα μάζευαν ούτε τους 16, απλά απομακρυνόμενοι λίγο από το σημείο και εύκολα προφασιζόμενοι κάποια βλάβη. Αυτά που ψάχνω και ενδιαφέρουν όλους μας αφού μπορεί και εμείς να βρεθούμε ναυαγοί, είναι η κατάσταση της έρευνας και διάσωσης στην Ελλάδα, η εκπαίδευση, η υλικοτεχνική υποδομή, το προσωπικό, και πως τα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν και να πλησιάσουμε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Γι αυτό και η θέση του ΛΣ και του Υπουργού πριν ολοκληρωθεί η εισαγγελική έρευνα μου δημιουργεί απαισιοδοξία.

Γεράκι 26 Ιανουαρίου 2014 στις 7:23:00 μ.μ. EET  

@ Οδυσσέα
"Ακυβέρνητο καϊκι χωρίς μηχανή με 28 ανεκπαίδευτους πάνω δεν πλέει για πολύ...

Δεν ήταν ακριβώς ακυβέρνητο, το ρυμουλκούσαν που παραπέμπει σε λάθος χειρισμό διότι εκ του αποτελέσματος οδήγησε σε ανατροπή, βύθιση και πνιγμούς. Υπό αυτή την έννοια αν δεν τους ρυμουλκούσαν παίζει και να μην βυθίζονταν και να μην πνίγονταν. Άρα πρέπει να εξετασθεί το τι και πως ακριβώς έγινε. Είναι άλλο πράγμα ο λάθος χειρισμός κι άλλο η πρόθεση. Η ουσία είναι πως δεν φταίει ο στρατηγός άνεμος και η δήθεν θαλασσοταραχή, σφοδρή μάλιστα.

"Αλλά το θέμα των 5 BF δεν το ανέφερα σχετικά με τη δυνατότητα πλεύσης. Το ανέφερα σε σχέση με τη δυνατότητα των μεταναστών να ανέβουν στο πλωτό του ΛΣ ενόσω οι λιμενικοί (υποτίθεται) "τους κλωτσούσαν". Και ξαναρωτάω: Εσύ πιστεύεις ότι μεσάνυχτα με 5 BF και κύμα 2 μέτρα, θα μπορούσε οποιοσδήποτε να ανέβει στο πλωτό του ΛΣ και να σωθεί, αν τους κλωτσούσαν;"

H αναφορά σου σε "σφοδρή θαλασσοταραχή" αναφέρεται στο γεγονός της βύθισης: "Υπενθυμίζουμε ότι το ναυάγιο συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες υπό συνθήκες σφοδρής θαλασσοταραχής και ενώ το σκάφος του Λιμενικού ρυμουλκούσε τη βάρκα των μεταναστών, που είχε εντοπιστεί νωρίτερα" κι εκεί αναφερόμουν εγώ, εφόσον τη δεύτερη φορά αναφέρεσαι σε σκέτο "θαλασσοταραχή". Η απάντηση στο ερώτημα σου είναι προφανής, κι είναι δεδομένο ότι οι επιζώντες διασώθηκαν, η ουσία είναι τι προηγήθηκε. Παντρεύοντας τις δύο εκδοχές γιατί να αποκλείσεις το ενδεχόμενο να προσπάθησαν αρχικά να τους ρυμουλκήσουν ΒΑ (κι όχι ΝΑ) ώστε ο ΝΑ άνεμος να τους σπρώξει εντός τουρκικών ΧΥ-παραλίων και να έγινε τόσο πρόχειρα και βιαστικά που οδήγησε σε ανατροπή του καϊκιού ή σε τέτοια ζημιά που να είχε αποτέλεσμα τη βύθιση; Και ποιος σου λέει ότι η ανατροπή σημαίνει βύθιση, για 9μετρο ξύλινο καϊκι μιλάνε, η ανατροπή του δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση βύθιση εκτός κι αν έβαλε νερά για κάποιο λόγο που είναι άσχετος με την ανατροπή, αλλά σχετικός με τη ρυμούλκηση ή την προσπάθεια τέτοιας ενέργειας.

Δηλώνεις ερασιτεχνική θαλάσσια εμπειρία, άρα προφανώς κατανοείς τις λεπτομέρειες διαφοράς ανατροπής με της βύθισης ξύλινου καϊκιού, αλλά δεν βλέπω να κατανοείς τη διαφορά 5bf με το "θαλασσοταραχή", σφοδρή και μη. Στο meteo αναφέρει στην περιοχή, εκείνες τις ώρες, ανέμους που δείχνουν 4 έως ψόφιο 5αρι, ούτε καν γεμάτο και η ίδια, μάλλον καλύτερη κατάσταση ήταν τις προηγούμενες πολλές ώρες, άρα δεν μιλάμε για ενδεχόμενο "φούσκας" από αυξημένα μποφόρ τις προηγούμενης μέρας. Ποιος ο λόγος λοιπόν να υπερτονίζεται το ρημάδι το 5αρι και να συνδέεται με σφοδρές θαλασσοταραχές; Για να αποδειχθεί τι; Ότι οι λαθρομετανάστες είναι όργανα συριζαίων και λένε ψέματα; Άνθρωποι που είδαν παιδιά και γυναίκες να πνίγονται γιατί να ανατρέψουν τις αρχικές καταθέσεις τους; Για να αναστηθούν τα νεκρά παιδιά τους; Ή μήπως οι αρχικές καταθέσεις τους είναι συγχωροχάρτι κουκουλώματος; Γιατί να ρισκάρουν να τους κάνουν τη ζωή ακόμα περισσότερο κόλαση μετά τους πνιγμούς; Γιατί αποκλείεις το ενδεχόμενο προσπάθειας επαναπροώθησης που στράβωσε, πιστεύεις ότι δεν έχει ξαναγίνει ή ότι δεν εφαρμόζεται όποτε είναι δυνατόν να γίνει;

Γεράκι 26 Ιανουαρίου 2014 στις 7:23:00 μ.μ. EET  

Ερωτήματα που δεν μπορεί να απαντηθούν μετά βεβαιότητας από εμάς που δεν ήμασταν εκεί, όπως επίσης δεν σημαίνει ότι η ένταση της στιγμής αποδεικνύει πως ήθελαν να τους πνίξουν. Αν το ήθελαν το πιο εύκολο προφανώς θα ήταν να τους άφηναν εκεί, και το δεδομένο είναι ότι δεν έγινε έτσι. Όπως μπορεί να μην έγινε ακριβώς έτσι όπως περιγράφει η επίσημη εκδοχή. Κάποια πράγματα είναι να μην τα πολυσκαλίζεις γιατί βρωμάνε, προτιμότερο αυτό από άτσαλες προσπάθειες εξωραϊσμού. Στην καλύτερη περίπτωση η κλωτσοπατινάδα ακόμα κι αν έγινε, ακόμα και οι αναφερόμενοι πυροβολισμοί μπορεί να είναι αναγκαίες ενέργειες υπό τέτοιες συνθήκες χωρίς να σημαίνει τίποτα, από την άλλη η ουσία είναι το τι ακριβώς έγινε μέχρι να φτάσουμε εκεί. Όλα τα άλλα είναι κατασκευή εντυπώσεων προς εξυπηρέτηση κομματικών συμφερόντων και κουκουλώματος.

Η προηγούμενή μου αναφορά στο πως ήταν και πως άλλαξε ο τρόπος φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων από τη λαθρομετανάστευση δεν είναι άσχετος με το σκεπτικισμό μου. Να το πω πιο λιανά. Τότε πρώτη προτεραιότητα ήταν να συλληφθούν οι δουλέμποροι και κανείς δεν έτρεφε -τότε- μίσος προς τους λαθρομετανάστες. Αυτά εδώ και πολλά χρόνια δεν ισχύουν πλέον. Οι διακινητές άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό τακτική, προσαρμόστηκαν και προτιμούν να θυσιάζουν καϊκια και φουσκωτά που ρυμουλκούν κι αποσβένονται εύκολα. Το παιχνίδι παίζεται πλέον περισσότερο στη μέση γραμμή των ελάχιστων μιλίων των μικρασιατικών ακτών με τα νησιά μας, παρά στην προσπάθεια διείσδυσης και προσέγγισης ελληνικών παραλίων. Σε αυτό το παιχνίδι η κατάσταση μετατρέπεται σε πινγκ-πογκ με το μπαλάκι να είναι οι λαθρομετανάστες, ενώ οι η ευαισθησία και η ανοχή γενικά δεν είναι πλέον τόση όσο τότε. Έχει κουράσει και οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι εμπλεκόμενοι στο κύκλωμα διακίνησης. Δεν θέλω να πιστεύω ότι δίνεται βάσει σε ιδέες και προτροπές που μιλάνε για νεκρούς στα σύνορα και να τους κάνουμε τη ζωή κόλαση ως αντικίνητρο, ούτε καν ως εξαίρεση μέσα στο σώμα του ΛΣ. Με προβληματίζει όμως ότι πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως με προβληματίζουν οι επίσημες εκδοχές που κατά κανόνα παρουσιάζουν έλλειμμα ουσίας κι αξιοπιστίας κι όλα παρουσιάζονται προς εξυπηρέτηση κομματικών σκοπιμοτήτων.

Στην προκειμένη η ουσία δεν είναι αν και πως διασώθηκαν τελικώς, ούτε αν φταίει για την ανατροπή και βύθιση καμιά ανύπαρκτη σφοδρή θαλασσοταραχή, αλλά πως πνίγηκαν προηγουμένως. Λάθος χειρισμός; Αλλά προς ποια κατεύθυνση; Πρόθεση; Κι αν ήταν λάθος χειρισμός στη σωστή κατεύθυνση ποια τα αίτια και οι ελλείψεις που θα πρέπει να διορθωθούν για να μην επαναληφθεί να ψάχνουμε πνιγμένους και να μας κράζουν διεθνώς και οι συριζαίοι; Αυτή είναι η ουσία. Ως προς το συνολικό ζήτημα λαθρομετανάστευσης η λύση και πάλι είναι πολιτικής φύσης κι όχι νεκρών στα σύνορα που προέτρεπαν κάτι λουλούδια και χειροκροτούσαν τα υπόλοιπα.

Γεράκι 26 Ιανουαρίου 2014 στις 8:12:00 μ.μ. EET  

Μόλις διάβασα ένα "αποκλειστικό" που αποκαλύπτει την αλήθεια του συμβάντος. Αναφέρεται ότι "Oι λαθρομετανάστες μόλις αντιλήφθηκαν την παρουσία του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής ως πάγια τακτική τους έσκισαν την λέμβο και έθεσαν από μόνοι τους την ζωή τους σε κίνδυνο."

To "ξύλινο καϊκι" ήταν φουσκωτή λέμβος;

Οδυσσέας 26 Ιανουαρίου 2014 στις 9:42:00 μ.μ. EET  

@ Γεράκι:
Κατ' αρχήν, για να μην πολυλογούμε το θέμα της θαλασσοταραχής, επαναλαμβάνω ότι το ανέφερα για να δείξω τη δυσκολία μετεπιβίβασης των λαθρομεταναστών στο πλωτό, και κυρίως τη δυσκολία που θα είχαν να διασωθούν, αν πράγματι οι λιμενικοί (κατά τις καταγγελίες τους) τους κλωτσούσαν κλπ.
Και μια που ρωτάς: ναι, πιστεύω ότι ορισμένοι από τους λαθρομετανάστες πιθανόν να λένε ψέμματα, όχι για να εξυπηρετήσουν το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά για να ενισχύσουν τα αιτήματά τους (άσυλο, άδεια παραμονής κλπ.). Δεν ξέρουμε αν οι καταγγέλλοντες είναι αυτοί που έχασαν παιδιά και συγγενείς - θυμίζω ότι έχουν εξαφανίσει χαρτιά ταυτότητας κλπ. και μπορούν να επικαλούνται ό,τι συγγένεια θέλουν.

Από εκεί και πέρα βεβαίως να ερευνηθεί αν έγινε λάθος χειρισμός, βεβαίως να δούμε τι μπορεί να αλλάξει κλπ όπως λες. Αλλά με ποιο δικαίωμα έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ και προδικάζει ότι το ναυάγιο "είναι αποτέλεσμα της τακτικής των άτυπων επαναπροωθήσεων μεταναστών, που έχει υιοθετήσει η κυβέρνηση" και συγκεκριμένα ότι "οφείλεται στη δολοφονική πρακτική ρυμούλκησης προσφύγων από τα ελληνικά χωρικά ύδατα στην Τουρκία"; Γιατί έσπευσε να προδικάσει και να δημιουργήσει εντυπώσεις χωρίς να προηγηθεί καμία έρευνα; Σημειώνω ότι ούτε η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ ούτε ο ευρωπαίος επίτροπος ούτε η Διεθνής Αμνηστία θεώρησαν δεδομένο ότι γινόταν ρυμούλκηση προς Τουρκία, απλά ζήτησαν έρευνα. Αλλά τα μπουμπούκια του ΣΥΡΙΖΑ αμέσως έσπευσαν να υιοθετήσουν αυτό το σενάριο. Βέβαια όταν δημοσιεύτηκαν τα στίγματα του ΛΣ που τους διαψεύδουν, το γύρισαν στο γιατί δεν τους πήρε αμέσως πάνω κλπ. Αλλά οι ανακοινώσεις μένουν, και δείχνουν τι κάλο έχουν στο μυαλό τους οι άνθρωποι...

Γεράκι 26 Ιανουαρίου 2014 στις 11:51:00 μ.μ. EET  

Γιατί θεωρούν ότι οι καταγγελίες είναι η αλήθεια κι όχι η επίσημη εκδοχή. Γιατί θεωρούν ότι είναι αλήθεια και προηγούμενες παρόμοιες καταγγελίες κι ας μην υπήρχαν πνιγμένοι. Γιατί δεν έχουν εμπιστοσύνη. Γιατί κάνουν κομματική προπαγάνδα. Γιατί κομματική προπαγάνδα έκαναν και κάνουν και οι άλλοι. Γιατί δεν έχουν εμπιστοσύνη όπως πολλοί μη συριζαίοι. Γιατί τους έδωσαν τροφή δηλώσεις, πράξεις, συμπάθειες κι επιλογές που επιβεβαιώνουν επικοινωνιακά την προπαγάνδα τους. Γιατί κομματική προπαγάνδα κι επικοινωνιακά παιχνίδια υπήρχαν πάντα, όπως και ζαρντινιέρες και εξοστρακισμοί που έβρισκαν πάντα στόχο. Γιατί η εμπιστοσύνη και ο σεβασμός σε θεσμούς έχει χαθεί προ πολλού και δεν έχει γίνει κάτι να αλλάξει, παρά μόνο τα ίδια και χειρότερα. Γιατί έχουν εκπαιδευτεί στην κομματική προπαγάνδα και στη μονταζιέρα και τώρα θα γίνουν καλύτεροι από το δάσκαλό τους, περίμενε λοιπόν τα χειρότερα.

Να γιατί.

Οδυσσέας 27 Ιανουαρίου 2014 στις 1:03:00 π.μ. EET  

Ναι φίλε Γεράκι, αλλά βιάστηκαν...
Βιάστηκαν να κατηγορήσουν χωρίς στοιχεία, και τώρα βγαίνουν στη σέντρα.

Ανώνυμος 5 Φεβρουαρίου 2014 στις 2:50:00 μ.μ. EET  

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΚΟΠΙΜΑ Η ΑΠΟ ΑΜΕΛΕΙΑ ΠΝΙΓΗΚΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΕΝΑ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΝΑ ΘΕΣΩ.ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΣΛΑΜΟΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ.ΟΤΙ ΕΦΩΣΩΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΠΕΙΝΟΥΝ ΕΧΩ Η ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑΙΣΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ.ΕΧΩ Η ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΤΙΖΩ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΒΙΑΣΜΟΥΣ /ΛΗΣΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΦΩΝΟΥΣ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP